26 Kasım 2014 Çarşamba

Shuttle kaptanımız net konuştu:

Şehir hatları falan dinlemem, denizde kararı ben veririm

Bahçeşehir Üniversitesi’nin Beşiktaş-Karaköy arasında çalışan “shuttle”ının kaptanı Turgay Yılmaz,10 yıldır gemicilik yapıyor. Son olarak iki yıl deniz takside görev yaptıktan sonra Bahçeşehir Üniversitesi’nde çalışmaya başladı. Bir kaptan olarak fırtınalı havalarda sorumluluk almaktan asla çekinmeyeceğini vurgulayan Turgay Kaptan, teknenin dalgalar yüzünden fazla sallanması nedeniyle korkanlara ise sohbet ederek dikkatlerini dağıtmalarını önerdi

Bu işe nasıl ilgi duydunuz? Ailenizde denizle uğraşanlar var mıydı? 

Hayat şartları beni denizciliğe götürdü. Tabii, Karadenizli olmanın etkisi de var. Rizeli’yim ve küçük yaştan itibaren denizle, teknelerle, gemilerle iç içeydim. Dayılarım da denizle uğraşıyordu.

Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilerinin en çok merak ettiği soru şu, yüzme biliyor musunuz?

Çok iyi yüzerim, hatta “Yüzme benim işim” diyebilirim. Zaten şu da var, yüzme bilmesem burada ne işim var? Dört insanın hayatını kurtardım ben denizde. İzmir’de çalışırken, o zamanlar daha kaptan değil gemiciydim, bir kişi intihar etmeye kalktı. Kendini denize attı. O sırada ben de gördüm ve denize atladım, kurtardım onu. Bu olayın aynısı bir kere daha oldu. Diğer kurtardıklarım denizde çok açılınca boğulma tehlikesi yaşayan insanlardı.



Teknenin çok sallanması nedeniyle korkanlar var. Endişelenen arkadaşlarımıza tavsiyeleriniz var mı?

Korkan arkadaşlarımıza, dışarı çıkmalarını ya da yanlarındaki arkadaşlarıyla sohbet etmelerini öneriyorum. Çünkü sohbet ettiklerinde sallantıya odaklanmıyorlar. Zaten seferler kısa olduğu için genelde herhangi bir sorun yaşanmıyor. Sallanmayan tekne yoktur aslında, bu tekne hafif olduğu için en küçük dalgada sallanıyor ama çok sağlam bir teknedir. Herhangi bir sorun yaşanmaz. Zaten Boğaz’da sorun yaratacak bir hava olmuyor.

İşin en kötü tarafı trafik Ne tür havalarda tekne seferleri iptal ediliyor?

Sisli, lodoslu havalarda tekne kullanamazsınız. Zaten sert havalarda Şehir Hatları seferleri iptal ediyor ama kaptan olduğum için tehlikeli bir durum görürsem Şehir Hatları’nı dinlemem, ben iptal ederim. Dinlemem derken, onların herhangi bir açıklama yapmasını beklemeden, inisiyatif alırım demek istiyorum.

Öğrencilerden memnun musunuz? Tekneyi kirletenler, gürültü yapanlar oluyor mu?

Günde ortalama elli öğrenci servisi kullanıyor. Hepsinden çok memnunum. Tekneye geliyorlar, sohbet ediyoruz onlarla. Hiçbiri tekneyi kirletmiyor, rahatsız etmiyorlar. E zaten öğrenci dediğin gürültü yapar, ses yapmayan öğrenci mi olur? Bu tekne onlara adanmış, onların teknesi.

Bu işin en tatsız kısmı nedir?

Beşiktaş-Karaköy deniz hattında trafik çok yoğun. Bu nedenle Karaköy’e gelirken zorluklar olabiliyor. Telsiz kullanmayı bilmeyenler çok büyük sıkıntılar yaşar burada. Denizde iletişim çok önemlidir.

 
Işıl Yumuşak 
Dilara Ekşi 
isiliyum@hotmail.com 
dilara_dde@hotmail.com

0 yorum:

Yorum Gönder

Arşiv