28 Ekim 2014 Salı

Şehirde moda haftası


Yılın belirli tarihlerinde düzenlenen Moda Haftaları’nda sıra İstanbul’daydı. Türk modasının önde gelen isimleri 2015 ilkbahar yaz koleksiyonlarını sergiledi

Özge Öz (ozgeoz92@hotmail.com)
Fotoğraf: Akın Çeliktaş
Yeni Sayfa

Düzenlenen etkinliklerin büyük bir kısmı Karaköy’de bulunan Antrepo 3’teydi. Bunların yanı sıra bazı modacılar, defileleri için kendilerine özel mekanlar tercih etti. Atölye çalışmaları, moda sohbetleri ve defile sonrası partilerin de düzenlendiği 13 - 18 Ekim tarihlerindeki moda haftasında 40 tasarımcının işi podyuma çıktı.

Hafta başlamadan ünlü Türk modellerinden Didem Soydan, instagram hesabından bir gönderi paylaştı. Modacıların yabancı modelleri tercih ettiğini ve onlara yerli modellerden daha yüksek ücretler ödediğini belirten Soydan’a bazı meslektaşlarından destek geldi.

Defile ve stüdyo sunumlarına katılan Bahçeşehir Üniversitesi öğrencileri Mercedes-Benz ana sponsorluğunda gerçekleşen etkinlik hakkındaki izlenimlerini Yeni Sayfa’yla paylaştı.


Arzu Vila: Bu sene Mercedes Benz sponsorluğunda gerçekleşen Fashion Week’in ikinci gününe stilist bir arkadaşım sayesinde gitmiş bulundum. Emre Erdemoğlu defilesini izledim. Erkek koleksiyonu oldukça başarılı olan Erdemoğlu herkesçe büyük beğeni topladı. Kullandığı düz ve klasik çizgi oldukça şıktı. Bunun yanı sıra Deniz Berdan kadın defilesi yaratıcı ve özgün bir duruş sergiliyordu. Tüketim çılgınlığına atıfta bulunan Deniz Berdan mankenlerinin yüzleri estetik operasyona girecekmiş gibi boyalıydı. Çok fazla defileyi takip edebilmiş olmasam da şunu söyleyebilirim ki modacılar tarafından büyük bir emek ve yaratıcılık gerektiren bir iş, yeni ve genç tasarımcıların kendilerini sunmalarına da olanak veren bir organizasyon. Gelen insan profili çeşitli olmakla birlikte, insanların birbirleriyle şıklık yarışında olduğunu gözlemlemek de mümkün.



Melisa Damla: İstanbul Fashion Week’in 3’üncü gününde Kith&Kin markasının backstage’inde yer alma fırsatım oldu. Bu seneki Fashion Week’te geçen sene olduğu gibi Antrepo 3 Karaköy’de yapıldı. Ünlüleri, moda bloggerlarını bir kenara bırakacak olursak gelen kişilerin çoğu üniversite öğrencisiydi. Ve hatta backstagede yer alan gençler de üniversite öğrencisiydi. Gördüğüm kadarıyla gençlerin çoğu stilleriyle ön plandaydı. Üç saat önce ben de modeller, stilist ekibi, saç-makyaj ekibi gibi backstage’de yerimi aldım. Hummalı ve bir o kadar eğlenceli bir koşuşturmaca vardı. Bu seneki defilelerde ünlü mankenleri podyumlarda göremedik. Bu farkındalığı yaratan ise Didem Soydan oldu. Tasarımcıların bu sene sponsor bulamamaları, yeteri kadar bütçeleri olmadığı için yabancı mankenlerle çalışmak istemeleri oldu. Bu da sektördeki yeni yüzlerin önünü kapatıyor. Didem Soydan’ın bu tepkisini haklı buluyorum ve destekliyorum.

Gizem Babaoğlu:  Herkesin tarzıyla fark yaratmaya çalıştığı söylenebilir. Kızlara kıyasla erkeklerin bilinen Türk erkek imajından çok uzak tarzları dikkatimi çeken şey oldu. Defilelerin düzenlendiği Antrepo 3 binasına girdiğinizde Mercedes’in yeni modeli ziyaretçileri karşılıyordu. Mekan düzeni modern tutulmuş, ancak İstanbul’da o kadar güzel tarihi mekan bulunurken ben Antrepo’nun doğru bir seçim olduğunu düşünmüyorum. Çünkü özellikle dış mekanda bloggerlarının sokak stili çekimleri için şehri yansıtan veya fotoğrafta arkaplanın düzgün gözükeceği durum söz konusu değildi. Belirli şehirlerde düzenlenen moda haftalarını çok insanın takip ettiği düşünüldüğünde bu sene defilelerde yabancı modellerin fazla kullanılmasını nornmal karşılıyorum. Türk modellerden daha yüksek ücretlere çalıştırıldıkları için tartışma konusu oldu. Bu konuda Türk modellere hak veriyorum, fakat İstanbul moda haftasının reklamını dünyaya bu şekilde daha kolay yapabilme şansı verdiğini düşünüyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

Arşiv