11 Kasım 2014 Salı

Karaköy esnafı BAU Galata’dan memnun mu?

KANTİN


Karaköy son yıllarda büyük bir değişim içinde. Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin 2 yıl önce buraya taşınması, yeni kafe, restoran, otel ve sanat galerilerinin açılması ile Karaköy yepyeni bir kimliğe büründü. Bu değişimi, Karaköy esnafına sorduk. Karaköylüler öğrencilerin gelmesinden, Karaköy’ün daha güvenli bir yer olmasından memnun. Ancak değişim, kiraların artmasına da neden olduğu için esnaf yeni bir sıkıntıyla karşı karşıya kalmış. Bahçeşehir Üniversitesi’nin semte taşınmasından memnun olanlar çoğunlukta ancak, “Geldiniz, işlerimiz düştü” diyen de var… 



Nato Karaköy’ün en eski lokantalarından 
Nato’nun sahibi Mevlüt Öztürk: 

“Nato’yu 1952 yılında Mehmet Mahmutoğlu açtı. 2004’te de ben devraldım. Karaköy’ün değişimi beni olumsuz etkilemedi hatta insan profilinin değişmesi bizi sevindirdi. Komşularla ilgili sıkıntılarımız olmadı. Üniversitenin buraya açılması bizi çok mutlu etti çünkü çok sayıda öğrenci ve hoca geliyor, bu da bizi çok mutlu ediyor.” 




Mabel Çikolata Asıl fabrikası Kurtuluş’ta olan ve 1947’den beri Karaköy’de bulunan Mabel Çikolata’nın çalışanlarından Fatma Bilgin: 

“Burada 11 yıldır çalışıyorum. Eskiye nazaran şimdiki Karaköy’ü daha çok beğeniyorum, çünkü burada artık genç bir nesil var. Üniversitenin burada olmasının Karaköy’ü gençleştirdiğini düşünüyorum.” 





Deniz Büfe Bahçeşehir Üniversitesi’nin hemen karşısında yer alan 
Deniz Büfe’nin işletmecisi Ziya Sandıkçı: 

“18 yıldır bu büfeyi işletiyorum. Eskiden daha çok iş hanı vardı. Zamanla buraların kapanması beni kötü yönde etkiledi. Üniversitenin olduğu bina da iş hanıydı ve orada çalışan insanların çoğu müşterimizdi. Üniversiteden öğrenciler ve hocalar gelmiyor diyemem ama eskiye oranla kazancım azaldı. Ben eski Karaköy’ü daha çok seviyordum.”



Afitap 1982, Ece Ajandaları ile ünlü bir kırtasiye. 
İki senedir buranın işletmeciliğini yapan Ufuk Deniz: 

“Ece Ajandası’nın kurucusu Mehmet Sadık Kağıtçı. Tarihi 1910 yılına dayanıyor. Ajandalar uzun süre saklanabildiği için bir alışkanlık haline geldi. Karaköy’ün şimdiki halini beğeniyorum çünkü artık gece gündüz gezilen bir semt haline geldi. Üniversitenin burada olması Ece Ajandası’na olan ilgiyi arttırıyor. Biz bu tarihe yeni neslin de ortak olmasını istiyoruz.” 




Ferman Sahaf Karaköy’ün taze esnaflarından Hasan Yavuzcan: 

“İki ay önce burayı açtım. Burada bulunan kitapları ve belgeleri 1993’ten 2013’e kadar arşivledim. Sahafı açmamın asıl sebebi insanların arşivlerinden yararlanmasını istemem. Eskiden beri Karaköy’e geliyorum ve bugünkü halini daha çok seviyorum. Sanat bakımından da Karaköy’ün geliştiğini ve üniversitenin de buna katkı sağladığını düşünüyorum.”




Uğrak Börek Karaköy’ün eski mekanlarından Uğrak Börek’in çalışanı Mehmet Nezir Deniz: 

“İki yıldır burada çalışıyorum fakat burası 1959’dan beri açık. Burada en çok Kürt böreği yeniyor ve üniversiteden de gelen bir çok öğrenci var. Bu bizi oldukça memnun ediyor çünkü bizi tercih etmeleri iyi olduğumuzu hissettiriyor.”





Sıla Ağgül - Ela Emeksiz
sila.aggul@hotmail.com
elaemeksiz@gmail.com

0 yorum:

Yorum Gönder

Arşiv