4 Ekim 2014 Cumartesi

Reuters.TV 2015'te yayında

Uluslararası haber ajansı Reuters, reklam destekli Reuters.TV'yi dijital platformda 2015 başlarında hayata geçirmeyi planlıyor. Hizmet, ücretli olacak. Ancak şirket yetkilileri ücretin ne kadar olacağını açıklamadı.

Verilen bilgiye göre, Reuters.TV editörlerinin hazırladığı bölümler, abonelerin bulunduğu yere, istenilen uzunluğa ve ilgi alanlarına göre bir algoritmayla yayınlanacak. Canlı yayınlar da yapılacak.


Hedef genç profesyoneller

Görüntü ve haberlerin kaynağı Reuters büroları ve muhabirleri olacak. Reuters, bu hizmeti ile yaşları 27-47 arasında olan eğitimli profesyonelleri hedefliyor.

Reuters.TV'nin yöneticisi Isaac Showman, yaptığı açıklamada "Televizyon alanındaki gelişme inanılmaz ancak televizyon haberlerinde bu gelişme yaşanamıyor" dedi. Showman, "gerçek gazeteciliğin" yetersizliğinin, seyircileri güvendiği bir kaynağa abone ücreti ödemekten alıkoymayacağını söyledi.

The Young Turks

Ithaca College Gazetecilik Bölümü Başkanı ve Doç. Dr. Jeff Cohen, "The Young Turks"e (Genç Türkler) işaret ederek, Upworthy ve Buzzfeed gibi sitelerin genç seyircilerin ilgisini çekmede başarılı olduğunu belirterek "Geleneksel televizyon kanalları ya gelişecek ya kaybolup gidecek" dedi.

CNN ve Al Jazeera

CNN ve Al Jazeera gibi geleneksel televizyon kanalları, genç seyicilere ulaşabilmek amacıyla benzer girişimlere daha önce başlamıştı. CNN'in CNNgo'su bu yılın başlarında CNNx adıyla kullanıcılara, son 24 saat içindeki haberlerin özetlerini ve isterlerse gerçek zamanlı haberleri seyretme olanağı vermeye başladı.

Al Jazeera da geçen ay, AJ+ uygulamasıyla, IŞİD ya da Ebole gibi konularla ilgili videoları paylaşıma açtı. Videolar, kısa bölümlerden veya haberin tamamından oluşuyor. Kanalın, bu hizmetinde, testler, anketler ve tartışmaların yanısıra gazetecilerle görüşme yapma gibi interaktif olanaklar bulunuyor. (adage.com)

0 yorum:

Yorum Gönder

Arşiv